Sunday, January 2, 2011

OPSYEN

kebanyakan teman-teman di sekeliling saya berkongsi cerita yang sama, jatuh kasih dengan teman sendiri,atau dengan musuh tradisi. hati manusia aneh bukan? tak terjangka. mungkin kerana punya banyak waktu bersama tak kira berhentam atau bergelak ketawa,secara tak langsung kita saling mengenali dan memahami lantas terpaut hati.

ada yang memilih untuk kemam rasa sendiri dan ada yang tampil berani meluahkan isi hati. kemam atau luah dua opsyen ini punya kemungkinan yang perlu dicerna sendiri. pertama;dia punya rasa sama dan kamu punya ruang untuk lebih mengenali, atau kedua: kamu ditolak mentah-mentah ketepi.

punya ruang untuk mengenali atau ditolak ke tepi bukan persoalanya disini, yang penting ialah apa yang kamu pelajari.belajar untuk berani menjadi diri sendiri, belajar untuk terima segala apa yang terjadi, belajar untuk lebih menghargai. ya,terlalu banyak yang kita boleh pelajari dalam setiap pekara yang terjadi dalam hidup ini.kanan?atau kiri? terserah kita untuk melihat dari sisi mana yang kita ingin perhati

setiap apa yang berlaku punya hikmah yang tersendiri. perkara yang terjadi hari ini, mungkin hikmahnya hanya akan kita ketahui 20 ,40 atau mungkin 60 tahun nanti .kerana hikmah Allah itu tersembunyi ia tak kan datang sendiri. kerna itu, kita perlu terus mencari.cuma acap kali kita yang selalu terpejam mata, bila sesuatu itu terjadi.

nah, untuk hari ini 


No comments:

Post a Comment