Thursday, April 21, 2011

Tanya sama hati pernahkah merindu ingat masa lena apa mimpi mu masa berjauhan apa nan dikenang bila difahamkan itulah sayang


kenapa sekali lagi? sakit tahu.
perlahan suara dia, tapi aku dapat tangkap ditelinga.

tahu.  kelat senyum aku beri, lalu aku usap dia

maaf, pisang berbuah dua kali. sumpah ini terjadi sendiri, sungguh. tapi aku pasti kita mampu harungi ini. apa kau sudah lupa, dulukan kita pernah lalui situasi yang hampir begini. jauh lebih hebat dari ini. jauh lebih sakit barangkali. dan terbukti kita berdua mampu harungi. jadi ini bukan apa-apa pada kita berdua, aku pasti.  yakin yang aku cuba suap pada dia.

lantas tangan aku dia gengam.

ayuh kita pergi dari sini.

aku tunduk dan berlalu pergi.

terima kasih hati, berkorban lagi untuk ini.

3 comments: